Avà parechji veiculi elettrichi anu cuminciatu à aduprà u riscaldamentu à pompa di calore, u principiu è u riscaldamentu di l'aria condizionata sò listessi, l'energia elettrica ùn hà micca bisognu di generà calore, ma di trasferisce u calore. Una parte di l'elettricità cunsumata pò trasferisce più di una parte di l'energia termica, dunque risparmia elettricità cà i riscaldatori PTC.
Ancu s'è a tecnulugia di e pompe di calore è a refrigerazione di l'aria condizionata trasmettenu calore, u cunsumu d'aria di riscaldamentu di i veiculi elettrici hè sempre più altu ch'è l'aria condizionata, hè per quessa? In fatti, ci sò duie cause principali di u prublema:
1, bisognu di aghjustà a diffarenza di temperatura
Supponemu chì a temperatura à a quale u corpu umanu si sente cunfortu sia di 25 gradi Celsius, a temperatura fora di a vittura in estate sia di 40 gradi Celsius, è a temperatura fora di a vittura in invernu sia di 0 gradi Celsius.
Hè evidenti chì sè vo vulete riduce a temperatura in a vittura à 25 gradi Celsius in estate, a differenza di temperatura chì u climatizzatore hà bisognu di aghjustà hè solu di 15 gradi Celsius. In invernu, u climatizzatore vole riscaldà a vittura à 25 gradi Celsius, è a differenza di temperatura deve esse aghjustata finu à 25 gradi Celsius, a carica di travagliu hè significativamente più alta, è u cunsumu d'energia aumenta naturalmente.
2, l'efficienza di trasferimentu di calore hè diversa
L'efficienza di trasferimentu di calore hè alta quandu u climatizzatore hè acceso
D’estate, l’aria condizionata di a vittura hè incaricata di trasferisce u calore in l’internu di a vittura versu l’esternu di a vittura, affinchì a vittura diventi più fresca.
Quandu u climatizzatore funziona,U compressore comprime u refrigerante in un gasu à alta pressionedi circa 70 °C, è dopu ghjunghje à u condensatore situatu in fronte. Quì, u ventilatore di u climatizzatore spinge l'aria à scorrere attraversu u condensatore, purtendu via u calore di u refrigerante, è a temperatura di u refrigerante hè ridutta à circa 40 °C, è diventa un liquidu à alta pressione. U refrigerante liquidu hè tandu spruzzatu attraversu un picculu foru in l'evaporatore situatu sottu à a cunsola centrale, induve cumencia à evaporà è assorbe assai calore, è infine diventa un gas in u compressore per u prossimu ciclu.
Quandu u refrigerante hè liberatu fora di a vittura, a temperatura ambiente hè di 40 gradi Celsius, a temperatura di u refrigerante hè di 70 gradi Celsius, è a differenza di temperatura hè alta finu à 30 gradi Celsius. Quandu u refrigerante assorbe u calore in a vittura, a temperatura hè inferiore à 0 gradi Celsius, è a differenza di temperatura cù l'aria in a vittura hè ancu assai grande. Si pò vede chì l'efficienza di l'assorbimentu di calore di u refrigerante in a vittura è a differenza di temperatura trà l'ambiente è a liberazione di calore fora di a vittura sò assai grande, cusì chì l'efficienza di ogni assorbimentu di calore o liberazione di calore serà più alta, in modu chì più energia sia risparmiata.
L'efficienza di trasferimentu di calore hè bassa quandu l'aria calda hè accesa
Quandu l'aria calda hè accesa, a situazione hè cumpletamente opposta à quella di a refrigerazione, è u refrigerante gassosu chì hè cumpressu à alta temperatura è alta pressione entrerà prima in u scambiatore di calore in a vittura, induve u calore hè liberatu. Dopu chì u calore hè liberatu, u refrigerante diventa un liquidu è scorri versu u scambiatore di calore frontale per evaporà è assorbe u calore in l'ambiente.
A temperatura invernale stessa hè assai bassa, è u refrigerante pò riduce a temperatura di evaporazione solu s'ellu vole migliurà l'efficienza di u scambiu di calore. Per esempiu, se a temperatura hè di 0 gradi Celsius, u refrigerante hà bisognu di evaporà sottu à zero gradi Celsius s'ellu vole assorbe abbastanza calore da l'ambiente. Questu farà chì u vapore acqueo in l'aria si ghiacci quandu hè fretu è si aderisce à a superficia di u scambiatore di calore, chì ùn solu riducerà l'efficienza di u scambiu di calore, ma ancu bluccherà cumpletamente u scambiatore di calore se u ghjacciu hè seriu, affinchì u refrigerante ùn possa micca assorbe u calore da l'ambiente. In questu mumentu,u sistema di climatizazionepò solu entre in a modalità di scongelamentu, è u refrigerante cumpressu à alta temperatura è alta pressione hè trasportatu torna à l'esternu di a vittura, è u calore hè adupratu per scioglie torna a brina. In questu modu, l'efficienza di scambiu di calore hè assai ridutta, è u cunsumu energeticu hè naturalmente più altu.
Dunque, più bassa hè a temperatura in invernu, più i veiculi elettrichi accendenu l'aria calda. Assuciatu à a bassa temperatura in invernu, l'attività di a batteria hè ridutta, è a so attenuazione di l'autonomia hè ancu più evidente.
Data di publicazione: 09 di marzu di u 2024